Критерії оцінки ефективності організації процесу фізичної підготовки дітей молодшого шкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25pКлючові слова:
фізична підготовка, фізичний розвиток, якості.Анотація
Головним напрямом наукових досліджень в галузі регіо-
нальних проблем фізичного виховання є визначення найбільш
ефективних варіантів підбору засобів, методів і форм фізичного
виховання в педагогічному процесі та виявлення науково об-
ґрунтованих факторів, які впливають на становлення фізичного
виховання в різних регіонах України.
Особливий інтерес для практики фізичного виховання дітей і
підлітків становить комплексне дослідження, яке дозволяє отри-
мати інформацію про розвиток і виховання сили, швидкості, ви-
тривалості, гнучкості та спритності в процесі проведення уроку
фізичної культури.
Розроблені педагогічні умови організації фізичної підготовки
дітей молодшого шкільного віку, які враховують вікові законо-
мірності розвитку організму, вимагають контролю і оцінки його
ефективності педагогічної діяльності.
Водночас відомо, що при розробці програми тестування не-
обхідно, щоб тест мав високий ступінь інформативності, був до-
ступним для дітей молодшого шкільного віку і давав можливість
швидко оцінити стан розвитку фізичних якостей.
Даний аспект педагогічного процесу є завершальним етапом
в системі управління фізичною підготовкою дітей молодшого
шкільного віку. Він передбачає застосування відповідних тестів.
Необхідно зазначити, що розроблені та рекомендовані для
практики тести повинні відповідати особливостям вікового роз-
витку дітей та підлітків, а інформаційна значущість базується на
методах математичної статистики.
Посилання
Вільчковський Е. С. Навчальна робота з фізичної культури в 1–3
класах / Е. С. Вільчковський, М. П. Козленке, С. Ф. Цвек. – К. : Рад.
школа, 1989. – 223 с.
Волков Л.В. Физическое воспитание учащихся / Л.В. Волков. – К.:
Родная школа, 1988. – 184 с.
Выгодский Л.С. Проблемы возрастной периодизации детского раз-
вития /Л.С. Выгодский // Вопросы психологи –1972. – № 2 – С. 14-16.
Гужаловский А. А. Темпы роста физических способностей как кри-
терий отбора юных спортсменов / А.А. Гужаловський // Теория и
практика физической культуры. – 1979. – № 9. – С. 32–33.
Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья
детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Кру-
цевич – К.: Олимпийская література, 1999. – 231 с.
Куц А.С. Модельные показатели физического развития и физической
подготовленности населения Центральной Украины / А.С. Куц –
К.: Искра, 1993. – 256 с.
Сергієнко Л.П. Тестування рухових здібностей школярів / Л. П. Сер-
гієнко – К.: Олимпийская литература, 2001. – 439 с.
Сембрат С.В. Ігрове спрямування фізичної підготовки дітей молод-
шого шкільного віку: автореф. ... канд. наук з фізичного виховання і
спорту: спец. 24.00.02 „Фізична культура, фізичне виховання різних
груп населення” / С.В. Сембрат. – Львів 2003. – 21с.