Особливості оволодіння основними технічними прийомами гри у волейбол учнів 4-5 класів упродовж навчального року

Автор(и)

  • М. В. Прозар

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25p

Ключові слова:

волейбол, учні 4-5 класів, рухові дії, загальноосвітній навчальний заклад

Анотація

У статті подані результати дослідження опанування рухо-
вими вміннями і навичками гри у волейбол учнів 4-5 класів за-
гальноосвітніх навчальних закладів м. Кам’янець-Подільський.
Дослідження проводили з жовтня 2015 року по квітень 2016 року.
У відповідності до чинної програми з фізичної культури для уч-
нів 5-9 класів було визначено комплекс тестових випробувань,
які п’ятикласники здають після завершення вивчення модуля
«Волейбол» (основні технічні прийоми гри у волейбол). Зокрема
обрали тести такого спрямування: стійка волейболіста; розмі-
щення та перехід гравців на майданчику; пересування у стійці
волейболіста; передача м’яча двома руками зверху над собою:
стоячи на місці із накидання самостійно, після відскоку від сті-
ни, у парах; прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці:
із накидання самостійно, після відскоку від стіни, із накидання
партнером.
Результати дослідження засвідчили можливість учнів 4 кла-
сів (дівчаток, хлопчиків) опановувати основними технічними
прийомами гри у волейбол на рівні кращим, аніж п’ятикласни-
ки. Так, якщо на початку навчального року показники у тестових
випробуваннях дівчаток 4 класів у середньому відповідав почат-
ковому і середньому рівням то наприкінці з дев’яти показників,
сім відповідали достатньому і лише два початковому рівням. Не
дивлячись на те, що учениці 5 класу на початку дослідження у
загальному краще виконували тестові випробування, наприкін-
ці у них лише суттєво покращилися три показники. У хлопчиків
4 класів протягом навчального року покращилися чотири показ-
ники, а хлопців 5 класів лише – два.

Біографія автора

М. В. Прозар

кандидат наук з фізичного виховання т а спорту, доцент кафедри спорту і спортивних ігор Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

Посилання

Бальсевич В. К. Очерки по возрастной кинезиологии человека /

В. К. Бальсевич. – М. : Теория и практика физической культуры, 2009. –

с.

Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность : от физиоло-

гических основ до практического применения / О. Бар-Ор, Т. Роу-

ланд ; пер. с англ. И. Андреев. – К. : Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.

Бомпа Т. Подготовка юных чемпионов : пер. с англ. / Т. Бомпа. – М. :

ООО «Изд-во Астрель»; ООО «Изд-во АСТ», 2003. – 259 с.

Булатова М. М. Программы по физическому воспитанию в систе-

ме среднего образования и пути их совершенствования / М. М. Бу-

латова, А. Т. Литвин // Педагогіка, психологія та медико-біологічні

проблеми фіз. вих. і сп. : зб. наук. пр. – Харків : ХДАДМ, 2003. –

№ 19. – С. 57-70.

Вільчковський Е. С. Система фізичного виховання молодших шко-

лярів : навч.-метод. посібник / Е. С. Вільчковський, М. П. Козленко,

С. Ф. Цвек. – К. : ІЗМН, 1998. – 232 с.

Волков Л. В. Спортивна підготовка молодших школярів : навч. по-

сібник / Л.В. Волков. – К. : «Освіта України», 2010. – 288 с.

Гогунов Е.Н. Психология физического воспитания и спорта /

Е. Н. Гогунов, 8. Б. И. Мартьянов. – М. : Академия, 2004. – 288 с.

Декерс Л. Мотивация. Теория и практика / Л. Декерс. – М. : Гросс

Медиа, 2007. – 637 с.

Ильин Е. П. Психомоторная организация человека / Е. П. Ильин. –

СПб. : Питер, 2003. – 384 с.

Клещев Ю. Н. Волейбол. Подготовка команды к соревнованиям /

Ю. Н. Клещев. – М. : ТВТ Дивизион, 2009. – 192 с.

Коваленко Т. Г. Социально-биологические основы физической куль-

туры : монография / Т. Г. Коваленко. – Волгоград : Изд-во ВГУ, 2000. –

с.

Кунянский В. А. Волейбол : о некоторых аспектах игры и судейства /

В.А. Кунянский. – М. : ТВТ Дивизион, 2009. – 72 с.

Лях В. И. Двигательные способности школьников : основы теории

и методики развития / В. И. Лях. – М. : Терра-Спорт, 2000. – 241 с.

Лях В. И. Координационные способности: диагностика и развитие /

Лях В. И. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.

Марц В. Г. Беседы по методике и теории игры : учеб. пособие / В. Г.

Марц. – М. : СпортАкадемПресс, 2001. – 159 с.

Ровний А. С. Сенсорні механізми управління точнісними рухами

людини : могорафія / А. С. Ровний. – Харків : ХаДАФК, 2001. – 220 с.

Родионов А. В. Практическая психология физической культуры и

спорта / А.В. Родионов. – Махачкала : Юпитер, 2002. – 158 с.

Сембрат С. В. Ігрове спрямування фізичної підготовки дітей молод-

шого шкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.

наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне

виховання різних груп населення» / С.В. Сембрат. – Львів, 2003. –

с.

Солопчук Д. М. Формування здорового способу життя молодших

підлітків у позаурочній фізкультурно-спортивній роботі : автореф.

дис. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07

«Теорія і методика виховання» / Д.М. Солопчук. – К., 2008. – 17 с.

Фізична культура і здоров’я. Програма фізичного виховання учнів

загальноосвітнього навчального закладу. 5–9 класи. – К. : Літера

ЛТД, 2009. – 110 с.

Фізичний розвиток дітей різних регіонів України : випуск І (міські

школярі). – Тернопіль : Укрмедкнига, 2000. – 208 с.

Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х. Хекхаузен. – 2-е изд.,

стереотип. – СПб. : Питер ; М. : Смысл, 2003. – 860 с.

Hoffman J. Physiological Aspects of Sport Training and Performance / J.

Hoffman. – Champaign, IL : Human Kinetics, 2002. – 343 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-13

Як цитувати

Прозар, М. В. (2017). Особливості оволодіння основними технічними прийомами гри у волейбол учнів 4-5 класів упродовж навчального року. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p