Особливості оволодіння основними технічними прийомами гри у волейбол учнів 4-5 класів упродовж навчального року
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25pКлючові слова:
волейбол, учні 4-5 класів, рухові дії, загальноосвітній навчальний закладАнотація
У статті подані результати дослідження опанування рухо-
вими вміннями і навичками гри у волейбол учнів 4-5 класів за-
гальноосвітніх навчальних закладів м. Кам’янець-Подільський.
Дослідження проводили з жовтня 2015 року по квітень 2016 року.
У відповідності до чинної програми з фізичної культури для уч-
нів 5-9 класів було визначено комплекс тестових випробувань,
які п’ятикласники здають після завершення вивчення модуля
«Волейбол» (основні технічні прийоми гри у волейбол). Зокрема
обрали тести такого спрямування: стійка волейболіста; розмі-
щення та перехід гравців на майданчику; пересування у стійці
волейболіста; передача м’яча двома руками зверху над собою:
стоячи на місці із накидання самостійно, після відскоку від сті-
ни, у парах; прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці:
із накидання самостійно, після відскоку від стіни, із накидання
партнером.
Результати дослідження засвідчили можливість учнів 4 кла-
сів (дівчаток, хлопчиків) опановувати основними технічними
прийомами гри у волейбол на рівні кращим, аніж п’ятикласни-
ки. Так, якщо на початку навчального року показники у тестових
випробуваннях дівчаток 4 класів у середньому відповідав почат-
ковому і середньому рівням то наприкінці з дев’яти показників,
сім відповідали достатньому і лише два початковому рівням. Не
дивлячись на те, що учениці 5 класу на початку дослідження у
загальному краще виконували тестові випробування, наприкін-
ці у них лише суттєво покращилися три показники. У хлопчиків
4 класів протягом навчального року покращилися чотири показ-
ники, а хлопців 5 класів лише – два.
Посилання
Бальсевич В. К. Очерки по возрастной кинезиологии человека /
В. К. Бальсевич. – М. : Теория и практика физической культуры, 2009. –
с.
Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность : от физиоло-
гических основ до практического применения / О. Бар-Ор, Т. Роу-
ланд ; пер. с англ. И. Андреев. – К. : Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.
Бомпа Т. Подготовка юных чемпионов : пер. с англ. / Т. Бомпа. – М. :
ООО «Изд-во Астрель»; ООО «Изд-во АСТ», 2003. – 259 с.
Булатова М. М. Программы по физическому воспитанию в систе-
ме среднего образования и пути их совершенствования / М. М. Бу-
латова, А. Т. Литвин // Педагогіка, психологія та медико-біологічні
проблеми фіз. вих. і сп. : зб. наук. пр. – Харків : ХДАДМ, 2003. –
№ 19. – С. 57-70.
Вільчковський Е. С. Система фізичного виховання молодших шко-
лярів : навч.-метод. посібник / Е. С. Вільчковський, М. П. Козленко,
С. Ф. Цвек. – К. : ІЗМН, 1998. – 232 с.
Волков Л. В. Спортивна підготовка молодших школярів : навч. по-
сібник / Л.В. Волков. – К. : «Освіта України», 2010. – 288 с.
Гогунов Е.Н. Психология физического воспитания и спорта /
Е. Н. Гогунов, 8. Б. И. Мартьянов. – М. : Академия, 2004. – 288 с.
Декерс Л. Мотивация. Теория и практика / Л. Декерс. – М. : Гросс
Медиа, 2007. – 637 с.
Ильин Е. П. Психомоторная организация человека / Е. П. Ильин. –
СПб. : Питер, 2003. – 384 с.
Клещев Ю. Н. Волейбол. Подготовка команды к соревнованиям /
Ю. Н. Клещев. – М. : ТВТ Дивизион, 2009. – 192 с.
Коваленко Т. Г. Социально-биологические основы физической куль-
туры : монография / Т. Г. Коваленко. – Волгоград : Изд-во ВГУ, 2000. –
с.
Кунянский В. А. Волейбол : о некоторых аспектах игры и судейства /
В.А. Кунянский. – М. : ТВТ Дивизион, 2009. – 72 с.
Лях В. И. Двигательные способности школьников : основы теории
и методики развития / В. И. Лях. – М. : Терра-Спорт, 2000. – 241 с.
Лях В. И. Координационные способности: диагностика и развитие /
Лях В. И. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.
Марц В. Г. Беседы по методике и теории игры : учеб. пособие / В. Г.
Марц. – М. : СпортАкадемПресс, 2001. – 159 с.
Ровний А. С. Сенсорні механізми управління точнісними рухами
людини : могорафія / А. С. Ровний. – Харків : ХаДАФК, 2001. – 220 с.
Родионов А. В. Практическая психология физической культуры и
спорта / А.В. Родионов. – Махачкала : Юпитер, 2002. – 158 с.
Сембрат С. В. Ігрове спрямування фізичної підготовки дітей молод-
шого шкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.
наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне
виховання різних груп населення» / С.В. Сембрат. – Львів, 2003. –
с.
Солопчук Д. М. Формування здорового способу життя молодших
підлітків у позаурочній фізкультурно-спортивній роботі : автореф.
дис. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07
«Теорія і методика виховання» / Д.М. Солопчук. – К., 2008. – 17 с.
Фізична культура і здоров’я. Програма фізичного виховання учнів
загальноосвітнього навчального закладу. 5–9 класи. – К. : Літера
ЛТД, 2009. – 110 с.
Фізичний розвиток дітей різних регіонів України : випуск І (міські
школярі). – Тернопіль : Укрмедкнига, 2000. – 208 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х. Хекхаузен. – 2-е изд.,
стереотип. – СПб. : Питер ; М. : Смысл, 2003. – 860 с.
Hoffman J. Physiological Aspects of Sport Training and Performance / J.
Hoffman. – Champaign, IL : Human Kinetics, 2002. – 343 p.