Експериментальна перевірка ефективності системи підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25pКлючові слова:
система підготовки, спецкурс, соціальна адаптація, школярі з церебральним паралічем, формувальний експеримент, майбутні фахівці з фізичної реабілітаціїАнотація
Експериментальним шляхом встановлено ефективність сис-
теми підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до
соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем. Уточ-
нено компоненти (мотиваційний, змістовий, процесуальний) та
критерії розробленої системи. Обґрунтовано педагогічні умови
реалізації вказаної системи в навчальному процесі вищого на-
вчального закладу, націленість майбутніх фахівців з фізичної
реабілітації на самооцінку результатів вибору важелів забезпе-
чення соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем
та співставлення з експериментальною оцінкою. Найнижчими
результатами відзначався діяльнісний компонент готовності
студентів, що свідчить про необхідність упровадження додатко-
вих засобів і методів їх підготовки до досліджуваної діяльності.
Посилання
Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность : от физиологи-
ческих основ до практического применения / О. Бар-Ор, Т. Роуланд ;
пер. с англ. И. Андреев. – К. : Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.
Ганзина Н. В. Система рекреативно-восстановительных меропри-
ятий в социальной адаптации инвалидов с последствиями детского
церебрального паралича : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд.
пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспита-
ния, спортивной тренировки и оздоровительной физической куль-
туры» / Н. В. Ганзина. – М. : РГАФК, 1997. – 21 с.
Єдинак Г. А. Фізичне виховання дітей з церебральним паралічем :
[монографія] / Геннадій Анатолійович Єдинак. – Кам’янець-Поділь-
ський : ПП О. А. Буйницький, 2009. – 394 с.
Єдинак Г. А. Теоретико-методичні основи рухової діяльності дітей
з церебральним паралічем у фізичному вихованні : автореф. дис.
на здобуття наук. ступеня доктора. наук з фіз. вих. та спорту : спец.
00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населен-
ня» / Г. А. Єдинак – К., 2010. – 53 с.
Иванов В.С. Основы математической статистики / В.С. Иванов. – М. :
Физкультура и спорт, 1990. – 175 с.
Кыверялг А.А. Методы исследования в профессиональной педаго-
гике / А.А. Кыверялг. – Таллин: Валгус, 1980. – 334 с.
Ковінько М. С. Професійно-прикладна спрямованість занять фізич-
ною культурою з учнями з церебральним паралічем : [метод. реком.] /
М. С. Ковінько, О. С. Куц. – Львів : науково-видавничий центр ЛНУ
ім. І. Франка, 2002. – 45 с.
Левченко И. Ю. Технологии обучения и воспитания детей с наруше-
ниями опорно-двигательного апарата : [учеб. пособие] / И. Ю. Лев-
ченко, О. Т. Приходько. – М. : Академия, 2001. – 186 с.
Основы психологии. Практикум / Ред. – сост. Л.Д. Столяренко. – Ро-
стов-на-Дону: Изд-во «Феникс», 2000. – С. 423-425.
Потапов В. Н. Коррекция двигательных нарушений в комплексной
реабилитации больных детским церебральным параличом / В. Н. По-
тапов, С. А. Суворова // Соціальна педіатрія : зб. наук. праць. ––
К., 2005. –– С. 215––219.
Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей школярів / Л. П. Сер-
гієнко. – Київ: Олімпійська література, 2000. – 439 с.
Юрчишин Ю. В. Стан та особливості мотиваціі студентів до руховоі
активності оздоровчоі спрямованості на сучасному етапі реалізаціі
фізичного виховання у ВНЗ / Ю. В.Юрчишин // Педагогіка, психоло-
гія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб.
наук. пр. за ред. С.С. Єрмакова. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2012. –
№ 4. – С. 118-123.
Stallings V. A. Nutritional status and growth of children with diplegic or
hemiplegic cerebral palsy / V. A. Stallings, E. B. Charney, J. C. Davies,
C. E. Cronk // Dev. Med. & Child. Neurol. – 1993. – N 35. – P. 997–1006.
Yurchyshyn Y.V. Modern information tools: their place in students’ extracurriculum
and involvement of them in motor activity of health related
orientation. Physical education of students, 2015;4:44-50. http://dx.doi.
org/10.15561/20755279.2015.0407