Експериментальна перевірка ефективності системи підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем

Автор(и)

  • В. М. Мисів
  • Ю.В. Юрчишин

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25p

Ключові слова:

система підготовки, спецкурс, соціальна адаптація, школярі з церебральним паралічем, формувальний експеримент, майбутні фахівці з фізичної реабілітації

Анотація

Експериментальним шляхом встановлено ефективність сис-
теми підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до
соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем. Уточ-
нено компоненти (мотиваційний, змістовий, процесуальний) та
критерії розробленої системи. Обґрунтовано педагогічні умови
реалізації вказаної системи в навчальному процесі вищого на-
вчального закладу, націленість майбутніх фахівців з фізичної
реабілітації на самооцінку результатів вибору важелів забезпе-
чення соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем
та співставлення з експериментальною оцінкою. Найнижчими
результатами відзначався діяльнісний компонент готовності
студентів, що свідчить про необхідність упровадження додатко-
вих засобів і методів їх підготовки до досліджуваної діяльності.

Біографії авторів

В. М. Мисів

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри фізичного виховання Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

Ю.В. Юрчишин

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри фізичного виховання Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

Посилання

Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность : от физиологи-

ческих основ до практического применения / О. Бар-Ор, Т. Роуланд ;

пер. с англ. И. Андреев. – К. : Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.

Ганзина Н. В. Система рекреативно-восстановительных меропри-

ятий в социальной адаптации инвалидов с последствиями детского

церебрального паралича : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд.

пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспита-

ния, спортивной тренировки и оздоровительной физической куль-

туры» / Н. В. Ганзина. – М. : РГАФК, 1997. – 21 с.

Єдинак Г. А. Фізичне виховання дітей з церебральним паралічем :

[монографія] / Геннадій Анатолійович Єдинак. – Кам’янець-Поділь-

ський : ПП О. А. Буйницький, 2009. – 394 с.

Єдинак Г. А. Теоретико-методичні основи рухової діяльності дітей

з церебральним паралічем у фізичному вихованні : автореф. дис.

на здобуття наук. ступеня доктора. наук з фіз. вих. та спорту : спец.

00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населен-

ня» / Г. А. Єдинак – К., 2010. – 53 с.

Иванов В.С. Основы математической статистики / В.С. Иванов. – М. :

Физкультура и спорт, 1990. – 175 с.

Кыверялг А.А. Методы исследования в профессиональной педаго-

гике / А.А. Кыверялг. – Таллин: Валгус, 1980. – 334 с.

Ковінько М. С. Професійно-прикладна спрямованість занять фізич-

ною культурою з учнями з церебральним паралічем : [метод. реком.] /

М. С. Ковінько, О. С. Куц. – Львів : науково-видавничий центр ЛНУ

ім. І. Франка, 2002. – 45 с.

Левченко И. Ю. Технологии обучения и воспитания детей с наруше-

ниями опорно-двигательного апарата : [учеб. пособие] / И. Ю. Лев-

ченко, О. Т. Приходько. – М. : Академия, 2001. – 186 с.

Основы психологии. Практикум / Ред. – сост. Л.Д. Столяренко. – Ро-

стов-на-Дону: Изд-во «Феникс», 2000. – С. 423-425.

Потапов В. Н. Коррекция двигательных нарушений в комплексной

реабилитации больных детским церебральным параличом / В. Н. По-

тапов, С. А. Суворова // Соціальна педіатрія : зб. наук. праць. ––

К., 2005. –– С. 215––219.

Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей школярів / Л. П. Сер-

гієнко. – Київ: Олімпійська література, 2000. – 439 с.

Юрчишин Ю. В. Стан та особливості мотиваціі студентів до руховоі

активності оздоровчоі спрямованості на сучасному етапі реалізаціі

фізичного виховання у ВНЗ / Ю. В.Юрчишин // Педагогіка, психоло-

гія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб.

наук. пр. за ред. С.С. Єрмакова. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2012. –

№ 4. – С. 118-123.

Stallings V. A. Nutritional status and growth of children with diplegic or

hemiplegic cerebral palsy / V. A. Stallings, E. B. Charney, J. C. Davies,

C. E. Cronk // Dev. Med. & Child. Neurol. – 1993. – N 35. – P. 997–1006.

Yurchyshyn Y.V. Modern information tools: their place in students’ extracurriculum

and involvement of them in motor activity of health related

orientation. Physical education of students, 2015;4:44-50. http://dx.doi.

org/10.15561/20755279.2015.0407

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-26

Як цитувати

Мисів, В. М., & Юрчишин, Ю. (2017). Експериментальна перевірка ефективності системи підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до соціальної адаптації школярів з церебральним паралічем. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p