Рівень фізичного здоровья учнів 7-8-х класів під ввпливом багаторівневої системи фізичних вправ диференційованого навчання

Автор(и)

  • М. А. Мамешина
  • І. П. Масляк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25p

Ключові слова:

фізичне здоров’я, фізичний розвиток, учні середніх класів, диференційоване навчання

Анотація

Мета: визначити ступінь впливу багаторівневої системи фі-
зичних вправ диференційованого навчання на рівень фізичного
здоров’я школярів 13-14 років. Матеріал і методи: у дослідженні
приймали участь школярі 7-8-х класів загальноосвітньої школи
№ 150 м. Харкова. Використовувалися наступні методи: теоре-
тичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури,
методи експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я, педагогічний
експеримент і методи математичної статистики. Результати:
визначено рівень фізичного здоров’я школярів 7–8-х класів до
та після впровадження багаторівневої системи фізичних вправ
диференційованого навчання, проведено порівняльний аналіз
показників діяльності основних систем організму у віковому та
статевому аспектах до та після педагогічного експерименту. Ви-
сновки: встановлено підвищення рівня фізичного здоров’я хлоп-
ців 7-х класів з «середнього» до «вище середнього», у школярів
8-х класів з «нижче» середнього до «середнього».

Біографії авторів

М. А. Мамешина

доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання Харківської державної академії фізичної культури, м. Харків

І. П. Масляк

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, професор кафедри теорії та методики фізичного виховання Харківської державної академії фізичної культури, м. Харків

Посилання

Абрамовський А. З. Специфіка рухової підготовленості як основа

диференційованого підходу в процесі занять з фізичного виховання /

А. З. Абрамовський // Диференційований підхід у фізичному вихо-

ванні учнів молодшого шкільного віку. ‒ Л., 2006. ‒ С. 3-8.

Ажиппо О. Ю. Оцінка фізичного здоров’я школярів середніх класів /

О. Ю. Ажиппо, М. А. Мамешина, І. П. Масляк // XVI Міжнародна

науково-практична конференція «Фізична культура, спорт та здо-

ров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державо-

творення в контексті 25-річчя Незалежності України» [електронний

ресурс]. Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 3-6.

Арефьєв В. Г. Здоров’я підлітків і рухова активність / В. Г. Арефьєв //

Спортивний вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал].

Дніпропетровськ, 2011. ‒ № 2. ‒ С. 21-23.

Бала Т. М. Зміна рівня фізичного здоров’я школярів 7-9-х класів під

впливом вправ чирлідингу / Т. М. Бала, І. П. Масляк // Спортивний

вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал]. Дніпропе-

тровськ, 2011. ‒ № 2. ‒ С. 21-23.

Бала Т. М. Исследование уровня физического здоровья школьников

-15 лет / Т. М. Бала // «Олімпійський спорт і спорт для всіх» : [тези

доповіді]. ‒ Київ, 2010. ‒ С. 417.

Боднар І. Інтегративне фізичне виховання школярів різних медич-

них груп : монографія / І. Боднар. ‒ Л. : ЛДУФК, 2014. ‒ 316 с.

Борисова Ю. Ю. Диференційований підхід у фізичному вихованні

школярів на основі використання комп’ютерних технологій : авто-

реф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. наук з фіз. вих.. і спорту : спец.

00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп насе-

лення / Ю. Ю. Борисова. ‒ Дніпропетровськ, 2009. ‒ 20 с.

Глазирін І. Д. Основи диференційованого фізичного виховання :

[навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / І. Д. Глазирін. ‒ Черкаси :

Відлуння-Плюс, 2003. ‒ 352 с.

Думич О. Організаційно-методичні аспекти застосування індивіду-

ального і диференційованого підходу у фізичному вихованні учнів

молодшого шкільного віку / О. Думич, М. Породько, М. Зварич //

Молода спортивна наука України. ‒ Львів, 2015. ‒ Т. 2. ‒ С. 75-80.

Єракова Л. Диференційоване фізичне виховання сліпих та слабо-

зорих школярів / Л. Єракова // Молода спортивна наука України:

збірник наук. стат. в галузі фіз. культури та спорту. ‒ Львів, 2005. ‒

Вип. 9. ‒ Т. 2. ‒ С. 137-142.

Іщенко О. Характеристика режимів рухової активності дітей серед-

нього шкільного віку / О. Іщенко // Теорія і методика фізичного ви-

ховання і спорту. ‒ 2014. ‒ № 4. ‒ С. 67-72.

Круцевич Т. Ю. Концепція удосконалення програм з фізичної куль-

тури в загальноосвітній школі / Т. Ю. Круцевич // Фізичне виховання

в школі : Науково-методичний журнал . ‒ 2012. ‒ № 2. ‒ С. 9-11.

Кузьменко І. О. Оптимізація функціонального стану вестибулярного

аналізатора в процесі фізичного виховання школярів середніх класів /

І. О. Кузьменко // Туризм і краєзнавство : Збірник наукових праць. –

Додаток до Гуманітарного віснику ДВНЗ «Переяслав-Хмельниць-

кий» державний педагогічний університет імені Григорія Сковоро-

ди. – Переяслав-Хмельницький, 2015. – С. 145–149.

Мамешина М. А. Стан та проблеми фізичного виховання в облас-

них загальноосвітніх навчальних закладах / М. А. Мамешина, І. П.

Масляк, В. О. Жук // Слобожанський науково-спортивний вісник. ‒

‒ № 3. ‒ С. 52-56.

Мамешина М. А. Стан фізичного здоров’я школярів 7-8-х класів за-

гальноосвітньої школи / М. А. Мамешина // Слобожанський науко-

во-спортивний вісник : [наук.- теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2016. –

№ 5 (55). – С. 47-52.

Мамешина М. А. Фізичне здоров’я студентів ВНЗ I-II рівня акреди-

тації / М. А. Мамешина, Д. В. Гузієватий // Актуальні проблеми фі-

зичного виховання різних верств населення : матеріали II Всеукра-

їнської науково-практичної конференції. (Харків, 20 травня 2016 р.)

[електронний ресурс]. ‒ Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 100-108.

Масляк І. П. Оптимізація процесу фізичного виховання школярів

молодших класів / І. П. Масляк // Теорія та методика фізичного вихо-

вання : Науково-методичний журнал. ‒ Харків : Вид. «ОВС», 2006. ‒

№ 3. ‒ С. 5-8.

Масляк І. П. Стан використання інноваційних підходів у фізично-

му вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладах / І.

П. Масляк, М. А. Мамешина, В. О. Жук // Слобожанський науко-

во-спортивний вісник. ‒ 2014. ‒ № 6. ‒ С. 69-72.

Масляк І. П. Взаимосвязь устойчивости вестибулярного анализато-

ра и уровня развития ловкости школьников / И. П. Масляк, Н. Н.

Терентьєва, Л. Є. Шестерова // Слобожанський науково-спортивний

вісник. ‒2004. – № 7. – С. 14-16.

Мониторинг и коррекция физического здоровья школьников : ме-

тод. пособие / С. Д. Поляков, С. В. Хрущев, И. Т. Корнеева [и др.]. М. :

Айрис-пресс, 2006. ‒ 96 с.

Москаленко Н. В. Аналіз рівня соматичного здоров’я дітей старшо-

го шкільного віку / Н. В. Москаленко, Д. С. Єлісєєва // Спортивний

вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал]. ‒ Дніпропе-

тровськ, 2014. ‒ № 118. ‒ С. 189-192.

Москаленко Н. В. Проектування концепції інноваційних програм

фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх навчальних за-

кладах / Н. В. Москаленко // Спортивний вісник Придніпров`я : нау-

ково-практичний журнал. – Дніпропетровськ, 2011. – № 2. – С. 12-16.

Шестерова Л. Є. Вплив спеціально-спрямованих вправ на рівень ак-

тивності сенсорних систем / Л. Є. Шестерова // XVI Міжнародна на-

уково-практична конференція «Фізична культура, спорт та здоров’я:

стан і перспективи в умовах сучасного українського державотво-

рення в контексті 25-річчя Незалежності України» (Харків, грудня

р.) [електронний ресурс]. ‒ Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 102-106.

Masliak I.P. Quickness and endurance fitness of pedagogic college

girl students under influence of cheer-leading / I. P. Masliak // Physical

Education of Students. – 2015. – № 4. – Р. 24-30.

Maslyak I.P. The Influence of the vestibular analyzer functional condition

on the physical fitness of school-age children / I.P. Maslyak [и др.] // Sport

science. International scientific journal of kinesiology. – 2016 – Vol. 9,

Issue 2. – Р. 20–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-25

Як цитувати

Мамешина, М. А., & Масляк, І. П. (2017). Рівень фізичного здоровья учнів 7-8-х класів під ввпливом багаторівневої системи фізичних вправ диференційованого навчання. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p