Рівень фізичного здоровья учнів 7-8-х класів під ввпливом багаторівневої системи фізичних вправ диференційованого навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25pКлючові слова:
фізичне здоров’я, фізичний розвиток, учні середніх класів, диференційоване навчанняАнотація
Мета: визначити ступінь впливу багаторівневої системи фі-
зичних вправ диференційованого навчання на рівень фізичного
здоров’я школярів 13-14 років. Матеріал і методи: у дослідженні
приймали участь школярі 7-8-х класів загальноосвітньої школи
№ 150 м. Харкова. Використовувалися наступні методи: теоре-
тичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури,
методи експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я, педагогічний
експеримент і методи математичної статистики. Результати:
визначено рівень фізичного здоров’я школярів 7–8-х класів до
та після впровадження багаторівневої системи фізичних вправ
диференційованого навчання, проведено порівняльний аналіз
показників діяльності основних систем організму у віковому та
статевому аспектах до та після педагогічного експерименту. Ви-
сновки: встановлено підвищення рівня фізичного здоров’я хлоп-
ців 7-х класів з «середнього» до «вище середнього», у школярів
8-х класів з «нижче» середнього до «середнього».
Посилання
Абрамовський А. З. Специфіка рухової підготовленості як основа
диференційованого підходу в процесі занять з фізичного виховання /
А. З. Абрамовський // Диференційований підхід у фізичному вихо-
ванні учнів молодшого шкільного віку. ‒ Л., 2006. ‒ С. 3-8.
Ажиппо О. Ю. Оцінка фізичного здоров’я школярів середніх класів /
О. Ю. Ажиппо, М. А. Мамешина, І. П. Масляк // XVI Міжнародна
науково-практична конференція «Фізична культура, спорт та здо-
ров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державо-
творення в контексті 25-річчя Незалежності України» [електронний
ресурс]. Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 3-6.
Арефьєв В. Г. Здоров’я підлітків і рухова активність / В. Г. Арефьєв //
Спортивний вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал].
Дніпропетровськ, 2011. ‒ № 2. ‒ С. 21-23.
Бала Т. М. Зміна рівня фізичного здоров’я школярів 7-9-х класів під
впливом вправ чирлідингу / Т. М. Бала, І. П. Масляк // Спортивний
вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал]. Дніпропе-
тровськ, 2011. ‒ № 2. ‒ С. 21-23.
Бала Т. М. Исследование уровня физического здоровья школьников
-15 лет / Т. М. Бала // «Олімпійський спорт і спорт для всіх» : [тези
доповіді]. ‒ Київ, 2010. ‒ С. 417.
Боднар І. Інтегративне фізичне виховання школярів різних медич-
них груп : монографія / І. Боднар. ‒ Л. : ЛДУФК, 2014. ‒ 316 с.
Борисова Ю. Ю. Диференційований підхід у фізичному вихованні
школярів на основі використання комп’ютерних технологій : авто-
реф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. наук з фіз. вих.. і спорту : спец.
00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп насе-
лення / Ю. Ю. Борисова. ‒ Дніпропетровськ, 2009. ‒ 20 с.
Глазирін І. Д. Основи диференційованого фізичного виховання :
[навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / І. Д. Глазирін. ‒ Черкаси :
Відлуння-Плюс, 2003. ‒ 352 с.
Думич О. Організаційно-методичні аспекти застосування індивіду-
ального і диференційованого підходу у фізичному вихованні учнів
молодшого шкільного віку / О. Думич, М. Породько, М. Зварич //
Молода спортивна наука України. ‒ Львів, 2015. ‒ Т. 2. ‒ С. 75-80.
Єракова Л. Диференційоване фізичне виховання сліпих та слабо-
зорих школярів / Л. Єракова // Молода спортивна наука України:
збірник наук. стат. в галузі фіз. культури та спорту. ‒ Львів, 2005. ‒
Вип. 9. ‒ Т. 2. ‒ С. 137-142.
Іщенко О. Характеристика режимів рухової активності дітей серед-
нього шкільного віку / О. Іщенко // Теорія і методика фізичного ви-
ховання і спорту. ‒ 2014. ‒ № 4. ‒ С. 67-72.
Круцевич Т. Ю. Концепція удосконалення програм з фізичної куль-
тури в загальноосвітній школі / Т. Ю. Круцевич // Фізичне виховання
в школі : Науково-методичний журнал . ‒ 2012. ‒ № 2. ‒ С. 9-11.
Кузьменко І. О. Оптимізація функціонального стану вестибулярного
аналізатора в процесі фізичного виховання школярів середніх класів /
І. О. Кузьменко // Туризм і краєзнавство : Збірник наукових праць. –
Додаток до Гуманітарного віснику ДВНЗ «Переяслав-Хмельниць-
кий» державний педагогічний університет імені Григорія Сковоро-
ди. – Переяслав-Хмельницький, 2015. – С. 145–149.
Мамешина М. А. Стан та проблеми фізичного виховання в облас-
них загальноосвітніх навчальних закладах / М. А. Мамешина, І. П.
Масляк, В. О. Жук // Слобожанський науково-спортивний вісник. ‒
‒ № 3. ‒ С. 52-56.
Мамешина М. А. Стан фізичного здоров’я школярів 7-8-х класів за-
гальноосвітньої школи / М. А. Мамешина // Слобожанський науко-
во-спортивний вісник : [наук.- теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2016. –
№ 5 (55). – С. 47-52.
Мамешина М. А. Фізичне здоров’я студентів ВНЗ I-II рівня акреди-
тації / М. А. Мамешина, Д. В. Гузієватий // Актуальні проблеми фі-
зичного виховання різних верств населення : матеріали II Всеукра-
їнської науково-практичної конференції. (Харків, 20 травня 2016 р.)
[електронний ресурс]. ‒ Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 100-108.
Масляк І. П. Оптимізація процесу фізичного виховання школярів
молодших класів / І. П. Масляк // Теорія та методика фізичного вихо-
вання : Науково-методичний журнал. ‒ Харків : Вид. «ОВС», 2006. ‒
№ 3. ‒ С. 5-8.
Масляк І. П. Стан використання інноваційних підходів у фізично-
му вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладах / І.
П. Масляк, М. А. Мамешина, В. О. Жук // Слобожанський науко-
во-спортивний вісник. ‒ 2014. ‒ № 6. ‒ С. 69-72.
Масляк І. П. Взаимосвязь устойчивости вестибулярного анализато-
ра и уровня развития ловкости школьников / И. П. Масляк, Н. Н.
Терентьєва, Л. Є. Шестерова // Слобожанський науково-спортивний
вісник. ‒2004. – № 7. – С. 14-16.
Мониторинг и коррекция физического здоровья школьников : ме-
тод. пособие / С. Д. Поляков, С. В. Хрущев, И. Т. Корнеева [и др.]. М. :
Айрис-пресс, 2006. ‒ 96 с.
Москаленко Н. В. Аналіз рівня соматичного здоров’я дітей старшо-
го шкільного віку / Н. В. Москаленко, Д. С. Єлісєєва // Спортивний
вісник Придніпров’я : [науково-практичний журнал]. ‒ Дніпропе-
тровськ, 2014. ‒ № 118. ‒ С. 189-192.
Москаленко Н. В. Проектування концепції інноваційних програм
фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх навчальних за-
кладах / Н. В. Москаленко // Спортивний вісник Придніпров`я : нау-
ково-практичний журнал. – Дніпропетровськ, 2011. – № 2. – С. 12-16.
Шестерова Л. Є. Вплив спеціально-спрямованих вправ на рівень ак-
тивності сенсорних систем / Л. Є. Шестерова // XVI Міжнародна на-
уково-практична конференція «Фізична культура, спорт та здоров’я:
стан і перспективи в умовах сучасного українського державотво-
рення в контексті 25-річчя Незалежності України» (Харків, грудня
р.) [електронний ресурс]. ‒ Харків : ХДАФК, 2016. ‒ С. 102-106.
Masliak I.P. Quickness and endurance fitness of pedagogic college
girl students under influence of cheer-leading / I. P. Masliak // Physical
Education of Students. – 2015. – № 4. – Р. 24-30.
Maslyak I.P. The Influence of the vestibular analyzer functional condition
on the physical fitness of school-age children / I.P. Maslyak [и др.] // Sport
science. International scientific journal of kinesiology. – 2016 – Vol. 9,
Issue 2. – Р. 20–27.