Олімпійська освіта: сутність та понятійне тлумачення

Автор(и)

  • А. О. Боднар Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25p

Ключові слова:

освіта, олімпійська освіта, олімпізм

Анотація

У статті проаналізовано понятійне визначення терміну «олімпійська освіта» у науково-методичній та спеціальній літературі. Відзначено, що науковці та теоретики фізичного виховання мають, по суті, однакову точку зору. Найбільш
ґрунтовним визначенням олімпійської освіти ми вважаємо таке: «олімпійська освіта – багаторівневий спеціально організований педагогічний процес формування гармонійно розвиненої особистості через набуття знань, умінь і навичок, розвиток здібностей, інтересів, потреб та ціннісних орієнтацій, що
базуються на гуманістичних ідеалах і цінностях олімпізму і є складовою частиною загальної освіти».

Біографія автора

А. О. Боднар, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання

Посилання

Боднар А.О. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до олімпійської освіти молодших школярів : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.04 / Аліна Олександрівна Боднар. – Харків, 2016. – 264с.

Болдырев И. И. Учебное пособие для студ. пед. ин-тов / И. И. Болдырев – М., 1968. – С. 35.

Бронули Х. Программы и деятельность по олимпийскому образованию в школе / Х. Бронули // Материалы междунар. форума «Млодежь – Наука – Олимпизм» (Москва, 14-18 июля 1998 г.). – М. : Сов. спорт, 1998. – С. 290.

Булатова М. Олімпізм як універсальна концепція виховання та освіти молоді / М. Булатова // Фізичне виховання в школі № 1 (51) 2008. – С. 40–43.

Волкова Н. П. Педагогіка: Посіб. для студ. вищих навч. закладів / Н. П. Волкова. – К., 2002. – 240 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / Гончаренко Семен Устимович ; голов. ред. Світлана Головко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.

Жолдак В. И. Социология менеджмента физической культуры и спорта / В. И. Жолдак, С. Г. Сейранов. – М. : Советский спорт, 2003. – 380, [4] с.

Закон України «Про освіту». Закон від 04.06.91, ВВР, 1991, N 34, ст. 452.

Кареев Н. И. Идеалы общего образования / Н. И.Кареев // Вестник высшей школы. – 2004. – № 1. – С. 25–33.

Козырева О.В. // Современный олимпийский спорт и спорт для всех:– VII Международ. науч. Конгресс. – Т. 1. – М., Спорт Академ Прес, 2003. – С. 74–75.

Кузьмінський А. І. Педагогіка: Підручник / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко – К., 2003. – С. 378.

Лихачев Б. Т. Педагогика. Курс лекций. Учеб пособ для студ-тов пед. уч. завед. и слушат / Б. Т. Лихачев. – ИПК и ФПК. – М., 192. – 528с.

Лихачев Б. Т. Педагогика. Курс лекций. Учеб пособ для студ-тов пед. уч. завед. и слушат / Б. Т. Лихачев. – ИПК и ФПК. – М., 192. – 528с.

Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання: навч. посіб. – 2-е вид., випр. і доп. / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – Х., 2002. – С. 7.

Михаць С. О. Роль освіти як фактора економічного зростання в умовах перехідної економіки : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.01.01 / Михаць Святослав Орестович ; Київський національний економічний ун-т. – К., 2004. – 20 с.

Москвичев Ю. Н. // Современный олимпийский спорт и спорт для всех:– VII Международ. науч. Конгресс. – Т. 1. – М., Спорт Академ Прес, 2003. – С. 83 – 84.

Новий тлумачний словник української мови: У 4-х томах. – К.: Аконіт, 1998. – Т. 3. – С. 138.

Педагогика: Учеб. пособие для студ пед. ин-тов / Под ред. Ю. К. Бабанского. – М., 1983. – С. 8.

Педагогіка. Підруч. для студ. пед. ін-тів та ун-тів./ За заг. ред. М. Д. Ярмаченко. – К.: Вища школа, 1986. – С. 11.

Пирожников Р.А. // Современный олимпийский спорт и спорт для всех: – VII Международ. науч.. Конгресс. – Т. 1. – М., Спорт Академ Прес, 2003. – С. 91.– 92.

Подласый И. П. Педагогика. Новый курс: Учебник для студентов пед. вузов : в 2-х кн. / И. П. Подласый. – М., 1999. – Кн. 1: Общие основы. Процес обучения. – 576 с. – Кн. 2: Процес воспитания. – 256 с.

Поликарпова Г.М. // Современный олимпийский спорт и спорт для всех:– VII Международ. науч. Конгресс. – Т. 1. – М., Спорт Академ Прес, 2003. – С. 94–95.

Пуйшиене Е. // Wychowanie fizychne і sport. – 2002. – T. XLVI. – Nr. 1. – Cz. 2. – S. 21 – 22.

Савін М.В. Педагогіка: Навч. посіб. для пед. уч-щ / М. В. Савін, 1980. – С. 2.

Сергеев В. Н. Гуманистическая направленость реализации олимпийского образования: дис. … канд. пед н аук : 1 3.00.04 / Вячеслав Николаевич Сергеев. – М., 2003. – 200 с.

Стуликов В.Г. // Теория и практика физической культуры. – 1996. – № 12. – С. 62.

Татур Ю. Г. Компетентностный подход в описании р езультатов и проектировании стандартов высшего профессионального образования : авт. версия : материалы ко второму заседанию методол. семинара / Татур Юрий Геннадьевич. – М. : [Исслед. центр проблем качества подгот. специалистов], 2004. – 16 с. : табл. – (Серия: Труды методологического семинара “Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы”).

Фіцула М. М. Педагогіка: Посібник / М. М. Фіцула – К. : Академія, 2000. – С. 93.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-17

Як цитувати

Боднар, А. О. (2017). Олімпійська освіта: сутність та понятійне тлумачення. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p