Характеристика організаційних форм покращення моторної функції дітей 3-5 років у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Л. В. Балацька Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна
  • Т. Б. Григоришина Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна
  • О. П. Ніколайчук Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25p

Ключові слова:

дошкільники, рухова асиметрія, оптимізація психофізичного стану, моторна функція.

Анотація

Розглянуто дані наукової літератури, виявлено певні розбіжності між право- та ліворукими дошкільниками як у морфофункціональних так і в психофізіологічних показниках. Визначено причини формування такої рухової асиметрії, необхідність її урахування в процесі навчальної діяльності дошкільників, у тому числі фізичної культури, з метою оптимізувати процес фі-
зичного виховання у дошкільних навчальних закладах, передусім для покращення психофізичного стану дітей.

Біографії авторів

Л. В. Балацька, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту

Т. Б. Григоришина, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці

старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту

О. П. Ніколайчук, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці

старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту

Посилання

Айрапетянц В. А. Особенности функциональной асимметрии мозга здоровых детей / В. А. Айрапетянц // Асимметрия мозга и память : сб. науч. тр. Междунар. конф. 22–25 мая 1987 г. – Пущино, 1987. – С. 3–13.

Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». – К. : Світич, 2008. – 112 с.

Безруких М. М. Физиология развития ребенка : теоретические и прикладные аспекты / М. М. Безруких, Д. А. Фарбер. – М., 2000. – 125 с.

Безруких М. М. Леворукий ребенок в школе и дома : учеб. пособие / М. М. Безруких. – Екатеринбург : Фактория, 2004. – 300 с.

Бернштейн Н. А. Биомеханика и физиология движений / Н. А. Бернштейн. – М. : Изд-во «Институт практической психологии» ; Воронеж : НПО «МОДЭК», 1997. – 608 с.

Брагина Н. Н. Функциональные асимметрии человека : монография / Н. Н. Брагина, Т. А. Доброхотова. – М. : Медицина, 1988. – 237 с.

Вільчковський Е. С. Фізичне виховання дітей у дошкільному закладі : навч. посібник / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. – К. : ІЗМН, 2001. – 216 с.

Глазырина Л. Д. Методика физического воспитания детей дошкольного возраста : пособие [для педагогов дошк. учреждений] / Л. Д. Глазырина, В. А. Овсянкин. – М. : Гуманитар. изд. Центр ВЛАДОС, 2005. – 175 с.

Дитина. Програма виховання і навчання дітей дошкільного віку. – К. : Освіта, 1993. – 270 с.

Дубогай О. Д. Інтеграція пізнавальної і рухової діяльності в системі навчання і виховання дітей : навч. посібник / О. Д. Дубогай. – К. : Оріяни, 2001. – 152 с.

Железняк Ю. Д. Основы научно-методической деятельности в физической культуре и спорте : учеб. пособие / Ю. Д. Железняк, П. К. Петров. – М. : Издательский центр «Академия», 2002. – 264 с.

Заводная Ж. Н. Педагогическая подготовка студентов к работе с леворукими детьми : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика» / Ж. Н. Заводная. – Армавир, 1999. – 21 с.

Здоровьеформирующее физическое развитие: Развивающие двигательные программы для детей 5–6 лет : учеб.-метод. пособие [для педагогов дошк. учреждений] / И. К. Шилкова [и др.]– М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – 336 с.

Ледяева Е. В. Социально-педагогическая адаптация леворуких детей в общеобразовательной школе : автореф. дис…. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Е. В. Ледяева. – Саранск, 2011. – 21 с.

Любомирский Л. Е. Закономерности развития сенсомоторных функций у детей школьного возраста : автореф. дис. на соиск. учен. степени доктора биол. наук : спец. 03.00.13 «Физиология человека и животных» / Л. Е. Любомирський – М., 1989. – 35 с.

Никитюк Б. А. Интеграция знаний в науках о человеке (интегративная анатомическая антропология) : монография / Б. А. Никитюк. – М. : СпортАкадемПресс, 2000. – 440 с.

Панфилова Н. В. Развитие координационных способностей и обучение двигательным действиям детей 4–6 лет в связи с особенностями двигательной асимметрии : автореф. дис…. канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Н. В. Панфилова. – М. : НИИ физиол. детей и подрост. РАО, 1992. – 19 с.

Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи теорії та методики фізичного виховання : підручник [в 2-х томах / за ред. Т. Ю. Круцевич]. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 1. – 391 с.

Чермит К. Д. Гармоническая пара «симметрия-асимметрия» в организме человека как фундаментальная основа адаптации : автореф. дис. … доктора биол. наук : спец. 03.00.12 «Физиология человека и животных» / К. Д. Чермит. – Краснодар, 2004. – 49 с.

Шиянов Е. Н. Развитие личности в обучении : учеб. пособие [для студ. пед. вузов] / Е. Н. Шиянов, И. Б. Котова. – М. : Изд. центр «Академия», 2000. – 288 с.

Шиян Б. М. Наукові дослідження у фізичному виховання та спорті : навч. посібник / Б. М. Шиян, Г. А. Єдинак, Ю. В. Петришин – Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута»», 2012. – 280 с.

Яковлева Л. В. Физическое развитие и здоровье детей 3–7 лет : метод. рекомендации [для педагогов дошк. учреждений]: в 3-х ч. / Л. В. Яковлева, Р. А. Юдина. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2004. – Ч. 1. Программа «Старт». – 315 с.

Яковлева Л. В. Физическое развитие и здоровье детей 3–7 лет : пособие [для педагогов дошк. учреждений] : в 3-х ч. / Л. В. Яковлева, Р. А. Юдина. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2004. – Ч. 3. Конспекты занятий для старшей и подготовительной к школе групп. Спортивные праздники. – 253 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-29

Як цитувати

Балацька, Л. В., Григоришина, Т. Б., & Ніколайчук, О. П. (2017). Характеристика організаційних форм покращення моторної функції дітей 3-5 років у процесі фізичного виховання. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p