Особливості психоемоційного стану кіберспортсменів

Автор(и)

  • Світлана Бобренко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0001-7597-8749
  • Інна Хрипко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0001-9969-5954

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(3).137-144

Ключові слова:

рухова активність, здоров’я, психоемоційний стан, стрес, кіберспорт

Анотація

У статті подано інформацію про доцільність використання засобів рухової активності для покращення психоемоційного стану кіберспортсменів. Тренерам кіберспортивних команд належить приділяти значну увагу, як високому професійному рівню, так і стану здоров’я гравців та запобігати можливим фізичним та психологічним проблемам спортсменів. Мета дослідження – визначити особливості психоемоційного стану кіберспортсменів.

Методи та організація дослідження. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: теоретичний аналіз, систематизація та узагальнення даних фахової науково- методичної літератури та документальних матеріалів, інформації світової мережі Інтернет; соціологічні, психодіагностичні методи дослідження (Тест «Рівень емоційної стійкості» (Є. Тарасов), Тест визначення рівня стресу (за В. Щербатих), Методика «Самодіагностика психічних станів» (за Г. Азейнком), Діагностика «Емоційного інтелекту» (Н. Холл)); метод порівняння та зіставлення; методи математичної статистики. В дослідженні брали участь 35 студентів 17–22 років, які навчаються за ОП «Кіберспорт» Національного університету фізичного виховання і спорту України.

Результати дослідження. У статті подано результати оцінки та аналізу психоемоційного стану кіберспортсменів. В умовах воєнного стану в нашій країні показних психологічного здоров’я погіршився. Встановлено, що кіберспортсмени мають недостатній рівень рухової активності, значна кількість з них відчувають незадоволеність життям, мають середній рівень здоров’я та знижені показники психічного здоров’я, що потребує обґрунтування та розробки оздоровчих заходів, спрямованих на підвищення рівня здоров’я, рухової активності та психоемоційного стану.

Висновки. Результати дослідження свідчать, що понад 50 % кіберспортсменів оцінюють свої психоемоційні показники на рівні нижче середнього. Це необхідно враховувати при розробці програм психоемоційної підготовки кіберспортсменів, що сприятиме їхній професійній довговічності та ефективності на змаганнях.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Бобренко, С., & Хрипко, І. (2024). Особливості психоемоційного стану кіберспортсменів. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (29(3), 137–144. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(3).137-144